piątek, 29 lutego 2008

Rozmowa Lisa z Księciem ...


-Żegnaj-powiedział.
-Żegnaj-powiedział Lis.-Oto mój sekret. Jedynie sercem można wszystko jasno poznać. To co najważniejsze skrywa się przed wzrokiem.
-To co najważniejsze skrywa się przed wzrokiem-powtórzył Mały Książę z zamiarem zapamiętania.
-To czas, jaki poświęciłeś twojej Róży, czyni ją tak ważną.
-To czas, jaki poświęciłem mojej Róży-powtórzył Mały Książę z zamiarem zapamiętania.
-Ludzie zapomnieli o tej prawdzie-rzekł Lis.-Ale ty tego nie rób. Już zawsze będziesz odpowiedzialny za to, co oswoiłeś. Jesteś odpowiedzialny za swoją Różę.
-Jestem odpowiedzialny za moją Różę-powtórzył Mały Książę z zamiarem zapamiętania.

Mały Książe
Antoine de Saint-Exupéry

Czy to nie  zaskakujące , jak bardzo przywiązujemy się do tych , którzy nas oswoili ... ?!